Så gör du köttfärs av ditt varumärke

Uppdrag granskning gjorde under en månad ett undersökande reportage om kötthanteringen på några av Icas affärer i Stockholm. Granskningen visade att köttfärs som hade utgånget bäst före datum märktes om lite märkligt... Genom sinrika uppmärkningar av förpackningar och besök med dolda kameror i kulisserna skapade de ett reportage, som kan ses här...

Det är ett scoop, inte mycket att tala om. Och reportaget är snyggt redigerat och upplagt. Inte mycket att tala om.

Frågan som bör ställas är - gör alla handlare så här? Bra TV att göra köttfärs av ett varumärke - och frågan är om Ica kan stoppa varumärkes kvarnarna trots att det nog är så att det inte bara är ett Ica-problem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande