Ny logotyp och layout till Odlingspyssel.blogg.se

Nu har jag uppdaterat layout och logotyp på odlingspyssel.blogg.se . Valde lite mer tidlösa färger och gjorde headern lite mer tilltalande. Photoshopade och la ihop två bilder som är tagna med min Nikon systemkamera. I Illustrator lade jag sedan till texten. Till sist uppdaterades färgerna med hjälp av denna sida (purpre.com), som är helt ovärderlig - på ett mycket enkelt sätt går det att hitta komplementfärger och dylikt.

Odlingpyssel-bloggen har förresten haft 1000 unika besökare nu...

image40

Kommentarer
Postat av: Marika

Mäh... det var ju jag som valde färgerna, du omsatte mina lysande idéer :D

2007-07-03 @ 22:36:10
URL: http://odlingspyssel.blogg.se
Postat av: Mårten Pettersson

Jo, du valde färgerna - men jag översatte dem till håtemelska. Bra samarbete.

2007-07-03 @ 22:41:13
URL: http://digitalspegling.blogg.se/bussforare

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande