Smygfilmad teaser från Solstollarnas konsert

För några veckor sedan hade Solstollarna som bekant sina konserter på Victoria-teatern. Tre konserter ägde rum och två av dem filmades med fem kameror. Just nu håller Ola Ström mfl på att redigera materialet till DVD:n som ska släppas i höst. Eftersom de filmade var de noga med att publiken inte fick använda egna kameror under föreställnigen. Detta gjordes dock trots allt, för att citera Ola Ström, av en rackare (3:e juli 2007) - som lagt ut slutnumret på Youtube. Ljudet är så där och bilden inte mycket bättre, men jag blev ändå överraskad av att kvaliteten blev så pass bra.

Kanske kan vara ett bra exempel på användarprocuderad video, som när DVD:n kommer kan jämföras med professionell video (till den professionella produktions fördel).

För min egen del gör videon från konserten att jag blir ännu mer sugen på köpa DVD:n. Trots smygfilmningen, som man kan ha synpunkter på, är det en teaser för vad som komma skall. Och att stämningen och trycket fångas i filmen tycker jag är ett mycket gott betyg åt hela ensemblen!


image41

Kommentarer
Postat av: Mårten Pettersson (bloggare)

Angående inlägget är det nu intressant att konstatera att något fått "rackaren" att ta bort videofilmen från Youtube. Lite trist, men det är ju hans eller hennes beslut. Tids nog dyker den kanske upp någon annanstans istället.

2007-07-04 @ 20:50:19
URL: http://digitalspegling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande