Headern ändrad, nu kör vi

Helt lätt var det inte att förstå hur headern skulle ändras, men det gick bra till slut. Kruxet var till sist att få texten på rätt ställe, eftersom den läggs till automatiskt av blogg.se. Allt går nog att ändra i CSS-mallen (cascading style sheet), men det är inte uppenbart var det ska ändras.

Det verkar inte gå att lägga till header i alla mallar - men jag utgick från Nature-mallen och ändrade den.

Jag har lagt ut bilderna efterhand eftersom jag använt länken när jag provat att ändra headern. Det blev ju även en liten redogörelse för ur logon förändras efterhand som kreativiteten flödade.

Globen 2

globheader

header2

Bilden redigerades i detta läge med iPhoto 06 - gjorde den lite äldre genom att minska antalet färger och förstärka de som jag beöll.

digitallogo1

Nu flyttade jag över till min 5 år gamla PowerBook och använde Photoshop och Illustrator för att lägga till text.

logo4
Eftersom texten inte syntes flyttade jag den - kom även fram till att less is more...

246506-19

Ljuset från lampor förstärktes genom lagerhantering i Photoshop, samtidigt som all text togs bort. Det svarta fältet utökades för att rymma automat-texten som läggs till av blogg.se om man har rubrik på bloggen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande