Någon som undrar över texten till vinnarbidraget?

Jag hittade en översättning på en hemsida - visade sig vara den officiella Eurovision song contest sidan:

"English translation

I'm wide awake
An empty bed drives my dreams away
Life melts like ice
Disappears in the twinkling of an eye

I'm losing my mind,
Pushing reality out of sight
Our lips are touching softly
You're the one I believe blindly

I walk around like crazy
Falling in love frightens me
Days are like wounds
Countless and hard to get through

Prayer...
It burns my sore lips like a fire
Prayer...
Thy name is something I admire
Heaven knows just as well as I do
So many times I have cried over you
Heaven knows just as well as I do
I pray and live only for you

I can't lie to God
as I kneel down and pray
You're the love of my life
That's the only thing I can say
"

källa: http://www.eurovision.tv/content/view/430/281/

Inte så pjåkig text.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nä kval är absolut inget dåligt om man ser på alla placeringar. Men om man ser vilka länder som gick vidare från kvalet så hade nog inte Sverige haft någon chans tyvärr. Mycket trist! Hoppas verkligen på en förändring. Dock gillar jag vinnar låten massor :) //Jenny

2007-05-13 @ 16:20:56
Postat av: Jenny

Nä kval är absolut inget dåligt om man ser på alla placeringar. Men om man ser vilka länder som gick vidare från kvalet så hade nog inte Sverige haft någon chans tyvärr. Mycket trist! Hoppas verkligen på en förändring. Dock gillar jag vinnar låten massor :) //Jenny

2007-05-13 @ 16:28:10
Postat av: Jenny

Nu såg jag ju att du dessutom är från vellinge, men bor i Sthlm. Samma som jag :)

2007-05-13 @ 19:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande