Thalias barnbarn, Miniskådisarna och sedan då?

I mitten av 80-talet fick jag möjligheten att börja i teatergruppen Thalias barnbarn. Efter en termin startade ledaren en ny amatörteatergrupp som hette Miniskådisarna. Det var en utbrytargrupp ur Thalias barnbarn, och som fågelskräma i Titta på mig upp och ner kände jag mig motiverad att följa med - kanske inte en nyckelroll, men en nyckel in i amatörteatervärlden. Vi spelade under många år på Victoriateatern på Södergatan i Malmö, för barn - jag var med i Alice i Underlandet och Folk och Rövare i Kamomilla stad. Men det hände även att vi gjorde resor och spelade på alltifrån fritidsgården i Höllviken till en skola i Esbo utanför Helsingfors och Malmö festivalens stora scen.

Tråkigt nog har jag inte hittat någon dokumentation alls om dessa två amatörteatergrupper på nätet - kanske finns någon som har någon information om dem? Annars får väl jag börja någonstans i cyberspace och andra fylla på...

Nåväl, några av dem som var aktiva i dessa grupper har gått vidare inom show biz, gjort sig ett namn och en karriär - dock inte undertecknad.

Av en slump upptäckte jag idag en av dem på My Space. Han är nu producent, låtskrivare och artist - besök hans sida här och lyssna på några låtar här. Det är riktigt bra och det anade jag redan de där dagarna i slutet av 80-talet på Victoria-teaterns scen...

Kommentarer
Postat av: angelique

miniskådisarna...jag var sork i "Alice i Underlandet" och Handlar Berg i "Folk och rövare i Kamomilla stad" vilka tider...

2009-10-02 @ 00:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande