Tips: Aktiv minnesesframkallning i sann solstolleanda

Många känner säkert redan till det, men tänkte ändå tipsa. Den 17:e juni har Solstollarna (dvs Per Dunsö, Ola Ström, Bo Mårtensson, mfl) två konserter på Victoria-teatern i Malmö. Biljetterna börjar enligt uppgift ta slut, så skynda er att boka - om det nu finns några platser kvar... Boka här

Som jag minns Victoria-teatern från mina år på tiljan är det en mycket mysig liten pärla. Den ligger på Södergatan i Malmö. Deras hemsida finns här.

Jag hade bokat tidigt, men var tills igår osäker på om jag kunde gå eller inte. Men nu är det spikat. Den 17:e kl 14 sitter jag på Victoria-teatern och nostalginjuter. Samtdigt spelar de in material till sin kommande DVD. Jag tänkte föreslå att de ska sälja hela showen till TV4 eller något annat svenskt TV-bolag. Om inte annat borde de kunna lägga ut den strömmande på en hemsida, mot en avgift. Å andra sidan har de kanske redan planerat allt sådant, vem vet...

Eftersom musiken till Solstollarna, och många andra Dunsö & Ström-TV-serier är både välskriven, melodiös och tidlös är det kanske fel att tala om nostalgi. I mitt tycke har inte musiken åldrats en sekund (å andra sidan frågar de mig fortfarande om jag är hel eller halv biljett om jag köper av en bussförare, oavsett var någonstans i landet det sker - oj vad kontantstoppet på SL sparar pengar åt dem...)... Snarare är det ett sant exempel på aktiv minnesframkallning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande