Schlager-skräll igår kväll - favoritfenomenet slår till igen?

Oj oj oj. Vilken schlager-skräll det blev att Häggkvist & Johnson "bara" gick vidare till Andra chansen. Att Ola gick dit var kanske mer väntat. Rongedal kände jag spontant hade väldigt catchig låt, men steget från catchig låt till final är ibland gigantiskt i dessa sammanhang. Sannas powerballad växte sig bara starkare och starkare. Jag får erkänna att jag röstade på tre låtar. Sanna, Rongedal och Häggkvist & Johnson.

Fast i andra röstningen (varför ska man rösta två gånger?) skippade jag Häggkvist & Johnson, bidrog kanske därmed till favoritfenomenet... I varje fall verkade Carola tro att folk inte röstat för att de var säkra på att andra gjort det... Ibland kan det ju faktiskt vara så att folk gillar andra låtar bättre än Carolas... Men grattis alla som gick vidare! Finalen i Globen, och andra chansen, kommer bli grymt spännande...

Och nu - över till Linköping...

Kommentarer
Postat av: saom

Jag tror det är ganska klart att Johnson och Häggkvist går vidare från Andra Chansen... Då har folk fattat att man måste rösta även på den man tror är given i final.

2008-02-20 @ 19:21:27
URL: http://saom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande