Duellerna förhandstips...

Svårtippad andra chans i år... Det kan gå hur som helst, men jag försöker mig ändå på att ge några förhandstips. Jag tror att de bidrag som går vidare ikväll finns i Duell 1 och 3...

Duell 1
E-type & the Poodles - Line Of Fire --- 0
Sibel - That is where I'll go --- 1

Kommentar: Två helt olika låtar ställs mot varandra. Jag gillar båda låtarna, men tror dessvärre att jag måste välja en. Och då väljer jag Sibel med That is where I'll go... Den gjorde stort intryck på mig förra veckan, även om E-types pudelgladhårdrock är väldigt rolig...

Duell 2
Ola - Love in stereo -- 0
Caracola - Smiling in love --- 1

Kommentar: Även om Caracolas bidrag är mycket tuggummipop tycker jag att det i den här duellen slår Love in stereo, som låter som en låt som redan spelats i stereo... Dessa två bidrag är knappast mina favoriter i andra chansen. Jag tror dock att Ola har lika stor chans att gå vidare, eftersom han har idol-rösterna med sig.


Duell 3
Johnson & Häggkvist - One love -- 1
Nordman - I lågornas sken -- 0

Kommentar: Giganterna har redan fallit och Nordman ligger bra till när de slår ur underläge... Men jag tror att Johnson & Häggkvist tar hem det här... Men det är långt ifrån givet, kan lika gärna vara så att Norman får en massa röster... och att Carolas rykte om att vara säker på att gå vidare till finalen slår tillbaka...

Duell 4
Thérèse Andersson - When You Need Me -- 0
Suzzie Tapper - Visst finns mirakel  -- 1

Kommentar: Visst finns mirakel är en mycket finstämd ballad, och jag gillar den skarpt. Tycker inte When you need me är lika bra, den är operakonstlad. Jag tror Tapper tar hem denna duell...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande