Power-super-power-ballader, diskorykare och scen-glädje-skånsk-rapp

Det är helt otroligt svårt att tippa vinnaren ikväll, så jag får gå lite på känsla. Det är lättare att helgardera sig än att säga att detta eller detta bidrag har en chans. Det hade varit rätt kul om Amy Diamonds låt Thank you gick vidare. Jag hade inte heller blivit ledsen om tysk-schlager-tuggummi-pop-dängan I love Europe med Christer Sjögren tog hem spelet, eller Sibel med sin superduper ballad...

Men sedan har vi Rongedal, Nielsen och Frida. Rongedal med sin diskorykare, som är riktigt bra. Nielsen med sin avskalade power-super-power-ballad, Empty Room. Frida med sin scen-glädje-skånsk-rapp "Upp och hoppa", som jag faktiskt tycker känns ganska fräsch i sammanhanget.

Plötsligt har jag räknat upp sex låtar... Vilka fyra är kvar? Den första är Charlotte Nil... Perellis "Hero", som är storfavorit om kvällstidningarna får välja. Jag är inte lika förtjust i den, tycker inte det är en jättebra låt. BWO:s låt trodde jag mer på, men den faller i glömska - jag nynnar inte på den när jag vaknar på morgonen... Knappt att jag kom ihåg att den var med. Nordmans häx-konst-scen-show-ackompanjemang-låt gillar jag inte alls, men nu är den med och kommer säkert dra röster... Bengtzings låt - "Hur svårt kan det va?" - gillar jag däremot. Men jag hade glömt att den var med... Det kan vara ganska svårt för den att vinna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande