Receptet för att vinna i Globen...

...något av de 10 bidragen i startfältet. Kan jag helgardera mig mer än så? Nej, och det är lite fegt att så här 12 timmar och 10 minuter innan finalen inte utse en vinnare.

Jag tror så här - vinnaren kommer att återfinnas bland de nya artisterna, som aldrig varit med i tävlingen tidigare.

Det är mitt tips - svenska folket - som hänvisas till så ofta - är trötta efter fem veckors ständigt schlager-party. Trötta på divaliteter, riktiga såsom rapporterade i kvällsblaskorna. Nya ödmjuka deltagare med stor scen-glädje, det tror jag är vinnarrecptet ikväll.

Och då har vi listan:

Vinnare - Sibel eller Amy (gardering, jag vet...)
2. Rongedal
3. Frida
4. Christer

Av dem som varit med tidigare gillar jag Sanna Nielsens låt "Empty room" mest. Och den kan mycket väl ta hem hela rasket... liksom resten av finalbidragen är potentiella vinnare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande