Till final i Globen tror jag följande bidrag går...

Det finns flera bidrag ikväll som framförs av kända artister - Niklas Strömstedt, Nordman, Linda Bengtzing och Charlotte Pirelli. De jag tror har störst chans att gå vidare av dessa kändisar är Linda och Charlotte. Men Nordman kan slå, med sin uppdaterade 90-tals version med en scenshow som sägs vara exrtaordinär. Baserat på genomlyssningen tror jag dock följande:

Till Final
Calaisa - if I could - Detta är ett fräscht bidrag som jag tror kan gå vidare till final. Låter inte likt något annat och är inte något wanna-be-bidrag, utan bara vackert, samtidigt som det inte är en ballad.

Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va. Jag kan inte hjälpa det, jag tror på Linda. Hennes låt är upptempo och ett bra bidrag. Sedan har Linda en otrolig scenisk utrstrålning som går igenom kamerorna. Dessutom är hon knappast utmålad som diva i pressen, vilket andra deltagare är... Hon kan hoppa på andra utan att bli påhoppad själv...


Andra chansen

Charlotte Perrelli - Hero. Jag tror inte på den här låten ikväll. Sorry. Jag tror inte att den kommer gå vidare eftersom om den skulle gå vidare hade det berott på Charlotte. Och Charlotte förknippas med Tusen och en natt, som är en riktigt schlager. Detta är mer popilipop som inte är speciellt unik... Kanske till final från Andra chansen...

Sibel - That is where I'll go - Tveksam här, men någon måste ju gå till andra chansen. Och detta är en skön ballad.


5. Niklas Strömstedt - För många ord om kärlek - kan inte räkna ut Niklas, även om det blir många ord om kärlek. Tror han tar sig vidare från första omgången, men sedan tar det nog stopp... (men en brasklapp, kan ha fel...)


6. Daniel Mitsogiannis - Pame ???????

7. Nordman - I lågornas sken - ingen bra låt och mycket teatraliskt om man får tro tidningarna... Men ingen bra låt. Därför ej vidare.


8. Fronda - Ingen mår så bra som jag ???????

Men allt kan hända. Stjärnor kan tändas. Stjärnor kan tändas igen. Folk som röstar på Charlotte kanske inte tittar, folk som gillar Linda kanske inte gillar hennes låt eller framförande. Det kan gå hur som helst ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande