Flickor bak i bilen - det åttonde hjulet

Siw Malmqvist har ju sjungit in den svenska versionen - och ikväll på Så ska det låta framfördes den av Hanna. Den heter "Flickor bak i bilen" fick jag reda på.

Så på sant 2000-talsmanér tappade jag intresset för TV:n och sökte på iTunes. Vad hittar jag väl där... Originalet "Seven Little Girls Sitting In the Back Seat" som sjungs av Paul Evans.

Och plötsligt förstod jag lite mer om vad låten handlar om - att vara det åttonde hjulet, att vara chauffören som inte får vara med... (Har nog inte lyssnat på texten så noga innan)

Sökte även på Youtube och hittade följande klipp med Cliff Richards.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande