Vägverket använder Anoto-teknik

I onsdags när jag skulle köra upp för manuell-växellåda med buss [se digitalspegling.blogg.se/bussforare] fick jag skriva under ett papper där jag intygade att jag inte hade körkort för samma behörighet inom EES. Jag skrev och sa inspektören "Nej, vänd på pennan!" och jag såg då att det var Anoto.

"Aha, Anoto - vad coolt", sa jag.
"Ja, så kommer det ut i cyberspace direkt", sa inspektören.

Hela protokollet var gjort i Anoto-papper. Detta innebär att när inspektören kryssat i godkänt eller underkänt på formuläret så registreras det direkt i datorn.

Läs mer här [case på Anoto.com]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande