Busslink söker sommarbarn 2008: Tveka inte att söka!

På Busslinks nya fräscha hemsida (http://www.busslink.com) såg jag att de söker chaufförer till sommaren 2008. De söker både förarkandidater med B-kort och D-kort. Om det är någon som funderar över hur det är att gå på Busslinkskolan i Stockholm, och som bara har B- eller C-behörighet (bil eller tung lastbil) rekommenderar jag de tidiga inläggen på denna blogg (maj - juli), som utgörs av en personligt färgad redogörelse av hur det är att ta busskort. Det handlar om retur-rattar och aha-upplevelser, om att lära sig tänka buss.

image162
Bildtext: Att köra ledbuss är en upplevelese som jag rekommenderar alla, som har möjlighet, att prova. I Stockholms innerstad börjar man dessutom med boggibussar hösten 2008! Spännande!

Om någon står i valet och kvalet över att börja köra buss på deltid kan jag inte göra annat än att rekommendera att ta steget. Ett roligt arbete med stor flexibilitet i när man ska jobba. Det blir dessutom bara bättre och bättre ju mer man kör och lär sig. Och har du kört sommar går det ofta smidigt att fortsätta köra höst, vinter och vår också...

Jag tipsar nedan om några centrala blogginlägg:
Första blogginlägget
Teoriprovet klart
Tips om kunskapsprov
Redogörelse för uppkörning


--
Anm. Jag har inte kört heltid mer än totalt fyra veckor, därför kan jag inte uttala mig om det riktigt. Men de veckorna var väldigt roliga och lärorika!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.