Pass 57b: Rödljusen vid Slussen

Passet fortsatte med en rad på 43:an. Innan dess var jag uppe i rastlokalen och frågade hur man körde efter omläggningen. Jag frågade en av mina kollegor, en flexbussförare:

- Jag har inte kört så länge, hur är det man ska köra med tvåan?
- Rakt fram vid Räntmästartrappan, sedan ner i Pelikansvängen. Där måste man ta det lugnt, och hålla ut.
- Det är trångt?, undrade jag
- Ja, det är snäv sväng så det är lätt att släpet går emot
- Men hur kör man 43:an då, frågade jag vidare
- Då kör man rakt fram på väg mot Ruddammen. Från Ruddammen, söderut, kan du köra rakt fram - men trafikljusen är inte inställda på rätt sätt, vilket gör att korsande trafik får grönt samtdigt som du. Vissa kör ändå. Jag tänkte på det igår vid frukosten - undrar om de tänkt på att programmera om trafikljusen... och de hade de inte...

Jag tackade och sprang iväg till 43:an... men det är en annan historia...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.