Pass 57c: Glömde svänga med 43:a

Går iväg till Södermalmstorg och hittar busskuren. De har spärrat av alla vägar in på torget, så det är ingen risk att köra fel. Fångar en 43:a mot Tanto, vänder och kör tillbaka mot Slussen. Fortsätter mot Ruddammen. Utanför Slottsbacken tänker jag att jag inte ska missa att svänga efter bron, 43:an svänger vänster där. När jag kommer fram till Karl XII's torg inser jag att jag glömde svänga...

Trycker på BussPC:n och anropar RTL. Under tiden som meddelandet sänds iväg informerar jag passagerarna om att jag kört fel, men ska försöka ta mig tillbaka till linjesträckningen. Operatören svarar och jag säger att jag glömde svänga:
- Kan jag svänga Hamgatan och sedan in på linjesträckningen?
- Ja, det går bra. Sväng in på Regeringsgatan.

Svänger vänster vid Hamngatan och sedan höger in på Regeringsgatan. Inga problem.

Det som är lite intressant i sammanhanget var att jag bara några sekunder innan jag körde fel tänkte på att inte köra rakt fram. Jag glömde mig en kort stund, kanske för att jag oftast kör där som tvåa, 76:a eller 55:a...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.