Ett förrädiskt felkörningsställe

Ett förrädiskt felkörningsställe som jag upptäckt finns vid Centralen. Linjen är 59. Eftersom Centralbron renoveras kör vi via Slussen, omlagd körväg. Därefter som en 53:a bort till Tegelbacken. Vi delar dock inte hållplats med 53:an på Centralen, utan med 47:an mot Waldermarsudde. Här är det lätt hänt att glömma svänga och istället fortsätta som en 53:a.

Jag har dock kommit på hur jag ska hantera detta. Vid Tegelbacken tänker jag att jag kör 47E, vilket gör att jag ska svänga.

Häromdagen när jag provade detta sätt att tänka kom jag dock på att jag såg mig själv som en 47:a och funderade över att inte stanna eftersom Hornsbergs ledbuss stod och lastade som 47E. "Nej, jag är ju en 59:a",  tänkte jag och stannade.

Det bästa är att inte köra fel... Men ibland är det inte lätt när det finns förrädiska felkörningsställen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.