Busstrejkuppdatering, dag 2 kl 09.30: Låst läge

Det är verkligen olyckligt att strejken drabbar tredje man, men det är ju ofta så med strejker. Det verkar dock som att det än så länge finns ett stöd för bussförarnas krav, i varje fall om arbetstiderna.

Det är svårt att föreställa sig strejk innan man varit med om det som arbetstagare. Tidigare har jag bara upplevt dem som tredje man... Det är mitt ansvar som arbetstagare att hålla mig informerad om när strejken blåses av och då ska jag enligt uppgift direkt bege mig till garaget, ta ut en buss och hoppa in i mitt pass - om jag har något planerat just då.

Så långt allt bra, men hur gör jag då för att hålla mig ajour med läget?

Jag har inte hittat några rutiner ännu, men jobbar på det:



* Kollar intranätet efter nya uppgifter regelbundet
* Lyssnar  på Radio Stockholm via datorn
* Har kontakt med kollegor via mail och SMS

Läget är fortfarande låst i konflikten (Källa:Radio Stockholm, 09.30, 2008-07-02). Samtidigt har trafikdygnet mer än 24 timmar - så mycket kan hända...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.