Aldrig mer att jag glömmer Södersjukhuset

Efter strejken igen... del 2. Vid Torkel Knutssonsgatan, även känd som Mariatorget, träffar jag en chaufför som jag pratar med ett tag. Han kör blocket innan mig. Min buss kommer - 5039. Jag hälsar på föraren och sätter mig tillrätta. Kollar tjänstespecen - ska inte upp via Södersjukhuset. En person kommer ombord. Jag avgår i tid. Allt går bra. Vänder vid Sickla Köpkvarter och tar på mycket folk. Vid Rosenlund tänker jag att jag inte ska köra som en trea, annars lätt hänt att av misstag köra upp till Södersjukhuset. När jag ska in på Rosenlundsgatan kommer en man fram och frågar om jag inte ska upp till SÖS. Då ser jag på BussPC:n att nästa hållplats är SÖS. Usch vad lurigt. Jag borde ha sett det, men missade. Precis i skarven mellan att inte gå upp till SÖS och att göra det.

Mannen och hans fru går av vid Södra station och jag fortsätter till ändhållplats. Utan att prova inser att jag knappast kan vända mitt på Ringvägen, det vore att utmana ödet. I efterhand kommer jag på att jag skulle kunna ha kört in som en 43:a och sedan 55:a, men det hade tagit ganska mycket längre tid. Anropar RTL och informerar om felkörningen. Operatören säger "Det är lätt hänt. Glöm inte Södersjukhuset på nästa varv." varpå jag säger at det kommer jag inte göra.

Vid närmare eftertanke kommer jag nog aldrig mer glömma SÖS...

Kommentarer
Postat av: Kalle

De där på RTL verkar ganska schyssta, de trafikledare som jag jobbar för (swebus) skulle blivit bra sura.

2008-07-19 @ 17:05:17
Postat av: Mårten

Jo, det är kanske tur att det inte händer varje dag. Det är ju aldrig roligt att göra misstag, men skönt att det finns förståelse för det när det ändå sker...

2008-07-19 @ 17:47:51
URL: http://digitalspegling.blogg.se/bussforare

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.