Ännu en trafikant räddad av SMS-biljetten

En kvinna går på tvåan vid Stureplan med sin 10-åriga dotter. Hon lägger fram en biljett, den gamla typen, av modell före enhetstaxan.

- Den är tyvärr för gammal, säger jag
- Jaha, jag jag har en till, säger kvinnan och tar upp en grön förköpsremsa ur plånboken
- Tyvärr, den är också för gammal.
- Vad ska det vara för någon då?
- En med 16 kuponger, kostar 180 kronor, upplyser jag
- Men då kan jag SMS:a?
- Ja det går bra... och den gröna kan du använda för att köpa en ny biljett på SL-center.
- Hur SMS:ar jag?
- 72150 och texten HA, säger jag
- Tack, säger kvinnan med ett leende
- Tack, säger jag, stänger dörrarna och trycker lätt på gasen för att få bort dörrbromsen på 7022

Ännu en trafikant räddad av SMS-biljetten.



Bildtext: Två förköpsbiljetter, den ena mer ogiltig än den andra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.