Långlördag med buss

Att börja kl 00.45 är ganska okej om man lyckas sova innan. Dessutom lyckades jag sova 40 minuter under rasten, vilket kändes välkommet. Kändes som flera timmar. Värre var det att sluta 08.38, ta sig hem med T-bana, missa anslutningar, varva ner och sova några timmar för att kunna förbereda sig för påtid 21.40. Visst, det är många långa timmar, men dygnsrytmen lurar man inte så lätt.

Så nu kör jag igen - har precis ställt 5045 i hallen efter ett och ett halvt varv på 43:an och ett halvt varv på 53:an. 5045 gick riktigt bra och jag kände att jag fick bra flyt i körningen. Det känns som att MaxCi-vagnarna håller en jämn hög standard oavsett vilken serie de tillhör.

Vid Tjärhovsplan såg jag för en stund sedan 7009 med tillkopplad tungbärgare. Bärgaren hade kopplat mot bakändan på bussen - vet inte varför - men det såg lite konstigt ut. Kanske hänt något med bakaxeln?

Nu är långlördagen med buss över och jag ska springa ner och fånga en 66:a som övergår till 53:a. Henriksdalsberget - Slussen hägrar härnäst. Långnattsfärd mot söndag har börjat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.