Tänka boggibuss?

Hittade boggibussen längst fram i ett av facken på Söderhallen. Hann dock inte titta närmare på den, eftersom jag skulle plocka ut en ledvagn i ett helt annat fack. Pratade med en förare på linje 71 och när han hörde att vi skulle köra boggi i innerstaden varnade han för utsvängande bakände:

"Jag har kört i 37 år och blir fortfarande överraskad av var bakänden är - ibland går den över mittlinjen utan att jag är medveten om det. Det är inte som när man kör kortbuss och kan koppla av. Det gäller att hela tiden tänka på att man kör boggibuss.", sa han.

Jag har lärt mig att tänka buss. Nu måste jag snart lära mig att tänka boggibuss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.