Jobbigt läge: buss som fastnat på Skeppsbron

När jag väntade på att fånga en 43:a mot Tanto stod det en turistare på Södermalmstorg. Jag funderade då över axelavståndet och de nerhängande trappstegen - tänkte att det är lätt att fastna med dem om man måste köra över en refug eller kommer upp på en trottoarkant.

Lite senare på kvällen hörde jag via komradion i bussen att det var en buss som fastnat på Skeppsbron och vi uppmanades att ta det försiktigt förbi den.

Sedan när jag kom hem såg jag följande bilder på Bussnack ["Starliner på det torra, 2008-10-03"]. Det visade sig vara samma buss som jag tidigare sett på Södermalmstorg.

Tydligen hade den hamnat i fel fil och försökt köra över kantstenen för att komma rätt, varpå den fastnat med drivknuten. Jobbigt läge. Hoppas det ändå gick bra till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.