7008 - två dagar i rad

Påskaftonens körupplevelse minns jag när jag kommer till Söderhallen på påskdagen. Ser 7008 på hallgården och funderar på om den ska ut, den är klar för trafik, men alla ledbussar går ju inte ut på söndagar. Kör 66:an ett varv och därefter 55:an. 

Efter rasten tar jag emot trean riktning Södersjukhuset. Det blir 7008 - igen. Det är inte ofta jag får samma buss två dagar i rad. Försöker känna om den är lika bra idag och kommer fram till att den är det. Under accelerationen växlar automatlådan upp utan att det märks. Det är ganska bra acceleration också.

Jag njuter av 7008 på trean. Två dagar i rad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.