Lassie har nog inte åkt med mig, ännu

Sitter i min buss på väg till Slussen. Tittar bakåt i spegeln och ser ett välbekant ansikte. Är det inte... Jo, det måste det vara. Johan Glans. Men... han gick inte på här framme... fuskåker han... plankar sveriges roligaste stand-up:are... 

Nej, han gick nog på och visade sitt kort lite snabbt - som folk brukar göra...

Och nu. Den på TV alltid like glade herr Bagge kliver på. Han ler inte ikväll o nej. Kanske funderar han på om det verkligen är en Scania Maxci han åker i... eller inte...

Vid en annan hållplats går Grythyttans Carl-Jan på. Vi hälsar, som busschaufförer och passagerare gör ibland. Han går av en hållplats senare.

Jag skulle vilja säga att jag mötte Lassie. Men Lassie har nog inte åkt med mig, ännu...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Bussförarblogg... roligt! :P

Tack för berömet förresten! Jag gillar colaburken bäst själv.

2009-04-04 @ 10:07:29
URL: http://johannafoto.blogg
Postat av: Anonym

Carl-Jan: Nybroplan - Styrmansgatan?

2009-04-10 @ 01:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.