Vad gör den där? En tvåa mot Slussen från Norrlandsgatan

Körde personbil i innerstaden igår kväll - inte så ofta jag gör det. Kommer vid Normalmstorg och ser en tvåa komma ut från Norrlandsgatan, från höger. Spontan reaktion - "Vad gör den där?" . Ser sedan 55:an och kommer på att jag sett en avstängning av Birger Jarlsgatan när jag tidigare på kvällen passerat Stureplan.

Såg idag ett trafikmeddelande om schaktarbete och omlagd körväg från den 20:e till den 23:e april, 21-05. Omlagd körväg för linje 2, 55, 91 och 96.

Jag hade inte tänkt på busstrafiken på länge, men det här fick mig göra det. Inte varje dag man ser en tvåa på Norrlandsgatan riktning Slussen...

Kommentarer
Postat av: Anton

Vad jag undrar är vad en trea gjorde på min plats på gullmarsplan idag!!??



HornsbergsAnton

2009-04-22 @ 20:46:35
Postat av: Mårten

Ja, det är en bra fråga. Jag körde inte idag, så jag har dålig koll. Var det stopp i T-banan? Har för mig att de kört trean via Gullmarsplan ibland då...



Hälsningar

Mårten

2009-04-22 @ 21:31:15
URL: http://digitalspegling.blogg.se/bussforare

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.