3 gånger 7011 = perfekt

1. Söndagskväll. Har skrivit om det tidigare i bloggen. 7011 varningsplingar, men det går att förväxla med stoppsignal. Jag identifierar att det faktiskt är något galet när jag hör den pysa luft när jag står vid rödljus. Inte mycket och den orkar upp till lagliga värden. Håller på att fastna vid Norrtull eftersom den inte släpper p-bromsen. Mitt i natten. Pratar med RTL och skriver felrapport.

2. Tar över 7011 på trean. Det är torsdagskväll. Den fungerar utmärkt. Inga varningsplinganden. En helt annan buss. Går suveränt bra. Trycket ligger på åtta bar hela tiden.

3. Får 7011 på måndagsmorgon. Tommar till Skanstull. Går som en klocka. Njuter av varje sekund. Av körupplevelsen.

Att köruplevelserna kan skilja sig så mycket från gång till gång är intressant. Att köra samma buss tre gånger på kort tid gör att man får en känsla för den, särskilt som att första tillfället kantades med problem. Tre gånger 7011 = perfekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.