Boggilös helg

Boggibussen lyste med sin frånvaro i trafiken när jag jobbade torsdag till söndag - såg 7504 och 7501. 7504 användes för utbildning i fredags. Såg däremot att det stod flera bussar i ett av facken på Söderhallen, kanske sparas de till efter helgerna.

Jag hade inte så många 600-omlopp, där boggibussen ska tursättas. Hade ett eller två. Speciellt hoppades jag på linje 47 i lördags kväll när jag skulle tomma till Söderhallen. Istället fick jag 5043 - en buss som visade sig vara helt okej - även om den fick för sig att bromsa in självmant när jag släppte på gasen. Det kändes som att växlingarna inte gjordes helt korrekt, men eftersom det försvann mot slutet av turen blev det ingen felrapport på det.

H18E är alltid H18E - helt okej. Synd att de ska tas ur trafik - utrangeringen har börjat...

Samtidigt är boggibiogasbussen alltid en biogasboggibuss - synd att jag inte fick en sådan i julklapp... eller i varje fall fick en tjänst där jag fick köra 7513 i några timmar utan tidtabell på Djurgården... eller bara två timmar med tidtabell... det blev en boggilös helg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.