God morgon! T-banebytet gick sådär

Jag är inte bara bussförare. Jag är resenär också - till och från jobbet. Särskilt jobbigt är det så här i arla morgonstund, kl 02.15, när det vankas nattbuss. T-banan i Stockholm är jag bortskämd med - den går dygnet runt. Halvtimmestrafik - när övriga Sverige får nöja sig med en buss lite då och då.  Lät bilen stå hemma.

Skulle byta på Gullmarsplan. Tji fick jag. Bytet som skulle vara koordinerat gick i stöpet och en väntan på nästa tåg 13 minuter senare var inget alternativ. Kanske skulle ha hunnit, men vågade inte chansa.  

Sådant som händer. Det går fler tåg. Även mitt i natten. Och restidsgarantin kompenserar, om jag nu har hjärta att höra av mig till SL. Jag skulle kanske ha åkt ett tåg tidigare, men vad gör man inte för att tjäna sovtid...

En skön promenad blev det i varje fall i kylan... till närmaste taxi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.