"Tappar luft även under körning"

Efter rast och 7015 till Karolinska går jag på 5038 mot Ropsten. Det är en kort sväng till Ropsten, därefter 15 minuters regleringstid. Ställer upp bussen och tar en lite promenad runt de kvällsstängda affärerna, går in i terminalbyggnaden. Ser en snabbtelefon med "buss info" och undrar lite vad den är till för. Sätter mig i bussen igen. Ser att det ligger en felrapport, tittar på den:

"Tappar luft även under körning i låg fart"

Inte den information man vill hitta, men ingenting jag märkt av. Kollar på manometrarna och de visar strax över sex bar. Startar motorn och får upp arbetstrycket. Jag får vara lite vaksam, tänker jag och kör iväg.

Jag undrar faktiskt varför bussen inte bytts ut tidigare under dagen, men inser att det not beror på att trycket inte sjunker när motorn är igång, det tar bara lång tid att få upp det. När jag kommer till hallen på fredagskvällen, dagen efter, ser jag att den är intagen i verkstaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.