Förrvirrande hållplatsnamn

Kör 76:an på ett 800-block. 5063. En av mina favoriter, sedan en lärorik natt på 96:an. Relativt mycket folk, några stående på första varvet från Slussen. Jag informererar vid Magasin 3 att det är här folk ska kliva av om de ska till Riga. Tallin och Finland ligger längre bort. Det som jag inser under detta varv är att det inte är helt solklart var Värthamnen återfinns. Hållplatsen Värtahamnen används för hotellet. Hangövägen ligger 50 meter före Färjetermnalen. Och Färjeterminalen heter så enbart riktning Ropsten.

Trots att jag försöker informera går folk av vid Värtahamnen på andra varvet. Inte mycket att göra åt, och de kanske skulle till hotellet - jag vet ju inte.

En hållplats som heter Färjeläget på ena sidan och Hangövägen över gatan. Det känns lite unikt. Förstår inte orsaken riktigt... Kom precis på att det kan ha att göra med att hållplatsen flyttats. Så måste det vara... Annars känns det på gränsen till onödigt förvirrande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.