Inte igen, 7030 - tappade tvillingmontage

När jag kommer upp på Söderhallens hallgård ser jag en konstig syn. 7030, bussen som i höstas krockade med ett lastbilssläp men nu är tillbaka, nyrenoverad och fin står med ändan i vädret. En kollega tar kort med sin mobiltelefon:
- Vet du vad som har hänt?, frågar jag
- Ja, det hände något på Bondegatan. Den tappade däcken på Bondegatan häromdagen.
-  Aj då, säger jag
- Ja, verkstadskillarna sa att det var riktigt illa, den måste ha kört så länge, för det var inte mycket kvar av fästena.
Inser att jag inte har tid att stå där, så jag går iväg till 7511, gör mig i ordning för dagens körning. Kör förbi 7030 på vägen ut och spanar in. Hela tvillingmontaget på vänstersida ligger vid sidan om bussen. När jag kommer tillbaka några timmar senare tar jag en närmare titt på bussen, se bilderna nedan...

7030 på Söderhallen
Bildtext: 7030 - ingen upplyftande syn med ledbusakter i skyn
Tappat tvillingmontage nightshot
Bildtext: Drivaxel på en drygt två år gammal Volvo B9S 7500 ledvagn
En lastpall kommer lastad - med vaddå - en ledbuss
Bildtext: Intressant att lastpallarna pallar axeltrycket
Uppallad 7030 på Söderhallens hallgård
Bildtext: En unik syn - ledbuss upppallad - tvillingmontage på sidan
7030 tappade tvillingmontaget
Bildtext: Vänstersidas hjulhus
Vad ska man säga... Förslitningsskador kan bero på många saker. Eller rullade bussen bakåt?
Jag säger det första jag tänkte... "Inte igen, 7030"

Kommentarer
Postat av: Anton

Väldigt egendomligt.. Vad gör ni med era stackars bussar?! :)

2009-09-30 @ 10:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.