"Det är inte över innan Häggkvist och Johnson sjunger", dagens melodifestivallyssning

Här följer omdömen efter genomlyssningen av kvällens melodifestivalbidrag som digitalspegling.blogg.se gjort :

Ola - Love in Stereo

Jo, denna låt tar sig vidare om det inte blir schlagerskräll. En 80-talspop-låt, med "whowohhwo" som vi har hört förut - men annars känns den rätt ny. Om den inte tar sig vidare blir det en hit ändå... Går den vidare? Hmm, jo jag skulle nog våga satsa på det.

Lasse Lindh - Du behöver aldrig mer vara rädd
En spontan favorit. Fint arrangemang. Jo det här gillar jag. Frågan är väl om det räcker för resten av röstarna, ibland har jag inte samma smak som de... Men jag tror det finns chans att denna får en andra chans i varje fall...

The Nicole - Razborka

Sjunger de "Vodka vodka" Razborka. Lite rolig låt, kanske för extrem för att komma vidare. Men om den hade kommit vidare hade den nog haft rätt bra chans i Eurovision-finalen. Därmed inte sagt att jag gillar den, går nog inte vidare från första omgången.

Alexander Schöld - Den Första Svalan
En typisk femteplacering. Jo, en bra låt, men tror inte den räcker till Globen. Blir nog en femte plats.

Rongedal - Just A Minute
Och varför har ingen skrivit upp denna låt tidigare. En pop-schlager med potential, rolig låt. I en intervju sa de att de lät som Scissor-Sisters, och jag får hålla med. I don't feel like dancing, men en minut bara - så dansar jag...

Sanna Nielsen - Empty room
Oj vilken power. Vilken power ballad. Kan vara en växare - men första lyssningen gjorde ett siså där intryck. Sanna Nielsen är dock alltid Sanna Nielsen och hon har bra kraft i rösten är tonsäker och charmig. Det kan räcka långt. Se bara på Christer Sjögren...

Andra Generationen - Kebabpizza Slivovitza

"Vissa låtar kan inte allvarligt ställa upp för att vinna", sa M igår. Detta är nog ett sådant bidrag. Men jag kan inte hjälpa att jag ändå gillade det, lite rolig text och medryckande melodi. Men final eller andra chansen - som är frågan idag - nej.

Johnson & Häggkvist - One Love
Och så kommer favoriterna och kör bort all konkurrens på slutet. De visar var skåpet ska stå, sopar scenen med mikrofonerna eller visar vilka knappar som du ska trycka för att rösta just på dem. Det är inte över innan Häggkvist (som i Carola) och Johnson (som i Andreas) sjunger. Men därefter är det nog bara intressant att veta vem som slås om de tre andra platserna som tar bidragen vidare i tävlingen.

Så det var bidragen. Röstsammanräkningen följer i nästa inlägg.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Var med i min tävling, som du finner här:
http://junitjej.blogg.se/1202828750_vinn_ett_paket_frn_a.html

2008-02-16 @ 07:54:37
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande