iPhone kan vänta: En investering för att främja min tekniknyfikenhet

Köpte en Sony Ericsson G900. Okej, jag vet. iPhone släpptes igår. Men efter en noggrann analys av mina behov insåg jag att jag värdesatte möjligheten att utforska video med Bambuser mer än att utforska innovativa gränssnitt.

En viktig anledning till att jag inte valde en iPhone när jag nu ändå nästan kom upp i den prisklassen på telefon är att video ännu saknas på iPhone, har jag läst någonstans (exempelvis här). Samtidigt finns det en kamerafunktion som sägs ta väldigt bra bilder. Eftersom jag har varit Telenor trogen sedan Europolitan tiden kändes det även bra att fortsätta vara kund där. Det hade varit mycket dyrare att ha en iPhone... Men nästa telefon, om 18 månader, blir kanske en iPhone...

Nej, nu ska jag utforska G900. Första dygnet med telefonen har varit bra. Har lärt mig tryckskärmen och knappsatsen. Lyckats hitta en plugin så att jag kunde synca den via iSync. Filmat pudeln Tilda. Streamat via 2,5 G till Bambuser - i sann utforskande anda - dock plockade jag bort filmen, eftersom jag inte tror att världen är redo för att se två minuter rörig film från ett mörkt labb (typ sovrum). Det här var en investering för att främja min tekniknyfikenhet. iPhone kan vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande