iTunes youtube-eran

Körde buss igår och satt och lyssnade på radion. Hörde plötsligt en låt som jag gillade. Som jag har hört en gång tidigare. Vid tillfälle skrev jag ner några nyckelord som jag kom ihåg (på reklamradion säger de ju nästan aldrig vilken låt man hört):

"Open up your mind"
"I am yours"

Idag googlade jag det. Först fick jag upp Everlasting love. Sedan youtubade jag den låten och valde bort den, absolut inte rätt. Därefter youtubade jag "I am yours". Vips fick jag fram ett klipp där två personer gör en egen tolkning av låten jag hörde igår.



Den heter "I am yours" och artisten är Jason Mraz. Youtube föreslog även Jason Mraz som tillägg på min sökning.







Lyckad sökning. Därefter köpte jag låten på iTunes.

iLove iTunes. iTunes i youtube-eran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande