Melodifestivalyran är över

Jag trodde jag skulle sakna Melodifestivalen nu när den är över. Men efter gårdagens final känns det som att det var rätt bra att det tog slut nu. Perelli vann, jag hade inte tippat det - kände att det var svårtippat igår... Men det förvånade mig att Christer, Amy och Sibel inte kom högre upp i resultatlistan...

Det känns som att sex veckor med schlager är för lång tid. Tror även produktionen börjar gå på rutin, det kändes lite som att det inte var någon riktig glöd i någonting igår - bara superprofessionalism - vilket i och för sig räcker långt.

Även om jag inte gillade låten som vann så värst mycket, är det kul att Charlotte får åka till Belgrad. Det kanske fungerar, tror experterna. Jag tillåter mig att tvivla, trots att jag inte missunnar låten segern i Sverige.

Melodifestivalyran är över för denna gången. Scenen monteras ner. Programledare, producenter och artister går hem. Men snart söker de låtar till Melodifestivalen 2009. Jag skulle vilja att de har färre deltävlingar då och kanske att juryns inflytande i finalen minskar. Men i Christer Björkmans schlagerland blir det nog snarare mer, mer och mer... Och jag kommer inte klaga på det nästa år, heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande