Schlager-matt? Och resultatet blev oskrälligt...

Första delfinalen utan skräll. Däremot prickade jag in två av fyra bidrag som gick vidare, även om jag inte tyckte Charlotte Pirellis låt var något vidare...

Till Final
Charlotte Pirelli (Calaisa - if I could).

Linda Bengtzing (Linda Bengtzing)


Andra chansen

Nordman (Charlotte Perrelli - Hero)

Sibel (Sibel - That is where I'll go)


Mina gissningar inom parantes... Så två tre av fyra lyckades jag pricka in, men i fel ordning.


Calaisa blev femma... Jag gillade deras låt. Men den som växte mest var Fronda, som jag nästan nynnade med i på slutet. Sibel var jag också oförtjänt hård mot, visar kanske att 60 sekunder av låten knappast gör den rättvisa.

Nästa vecka blir det dödens andra chans... Schack matt? Eller bara schlagermatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande