När more bara är för mycket: Vi får nog schlager-kvala i Reykavik nästa år

Dags för Eurovision igen - eller fortsättning på "never-ending-schlager-era-2008"? Jag tycker det blir för mycket schlager med först fem veckor i den svenska finalen, därefter en hel vecka i europeiska finalen. I år har jag dessutom än mindre motivation att engagera mig eftersom jag har svårt för Charlotte Perellis låt Hero. Alla säger att den är så bra, men jag kan bara konstatera att jag inte tycker så...

Så, jag missade semi-finalen i tisdags. Inte för att jag bryr mig, officiellt. Men det är ett schlager-statement från min sida. Ett passivt motstånd i en tid när more bara är för mycket.

Jag kommer missa tv-sändningen ikväll också, men kanske slölyssnar via radio. Det finns så många mycket bättre låtar än Hero i semifinalen. Islands bidrag - ett Euro-disco-bombnedslag á la E-type - är väldigt starkt anser jag.

I finalen har vi sedan Frankrike.

Om Hero tar sig till final, vilket den nog gör eftersom inbitna schlager-fans röstar ikväll, tror jag inte att den har så stor chans i finalen. Men som sagt, jag trodde Sibel, Chirster eller Amy skulle ta hem den svenska segern... så min gissning är kanske inte så mycket värd idag.

Fast - jag tror vi får kvala nästa år. Kanske i Reykavik? Det hade varit skoj! "I love Europe!"

När more bara är för mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande