My fair lady - premiär den 12:e september

På fredag har My Fair Lady premiär på Oscars i Stockholm. Det är många starka affischnamn - Helene Sjöholm, Tommy Körberg och Jan Malmsjö. Jag såg My Fair Lady för första gången när den gick i Malmö 1987. Då spelades Eliza av Marianne Mörck och Professor Higgins av Lars Humble. Det var nog då jag blev intresserad av musikal på allvar. Fast jag har ännu inte förstått repliken: "Var fan är mina tofflor". Kanske förstod jag inte alla delar av plotten på den tiden...

Var på publikrep igår och det bådar gott för den kommande premiären. Mycket snygg uppsättning!

Bjuder på ett youtube-klipp från en föreställning i England, verkar vara en skola som satt upp den?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande