Samarbete på distans med hjälp av nätet

Förutom att jag kör buss arbetar jag deltid på distans. På senare tid har det kommit flera nätbaserade tjänster som stödjer detta samarbete. Google Documents är ett sådant verktyg - som fungerar alldeles utmärkt. I Google Documents kan du skapa ordbehandlingsfiler, excel-liknande-ark och presentationsfiler utan större problem. Det går att dela med sig dem och låta kollegor eller vänner gå in och ändra direkt i texten, eller bara kunna läsa via nätet. Rekommenderas varmt: Google Docs

I dagens Metro läste jag om andra tjänster som är gratis på nätet. En av dem var  Zoho Notebook. Zoho verkar vara snarlik Google Docs och är till för att föra anteckningar.

Fördelen med Zoho Notebook är att man kan välja vad som ska delas, en sida, en bok eller bara ett objekt. Det finns en koppling till Google på något sätt, jag loggade in med mina google-uppgifter. Du kan lägga till bilder och även filmer. Helt klart intressant... Adress: http://notebook.zoho.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande