Schlagerslaget står mellan Norge och England - eller mellan helt andra bidrag

Norge och Englad har otroligt starka bidrag i årets Eurovisionsfestival. Med det inte sagt att någon av dem vinner  - Litauen och Estland är ju med. Och Ryssland. Det blir nog den mest spännande finalen på år och dag. Själv kommer jag följa den från England. 

Fast jag vet inte om Sverige får min röst, La Voix är bra men ganska platt jämfört med etnopop och Lloyd Webbers musikalstänkare.

Jag vet inte hur La Voix kommer fungera med tanke på kvällens konkurrens. Den är för svår för förstalyssningsavgörande, tror jag.

Mitt tips:
1. Norge
2. England
3. Estland
---
18. Sverige

Tror toppstriden blir jämn. Men allt kan hända i denna tävling, som vi sett de senaste åren. Satsa pengar på en högoddsare, det kan gå hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande