Driving with pride

Pride-paraden gick av stapeln igår. Såg tyvärr inte den själv eftersom jag ägnade eftermiddagen åt att köra extrabuss Karlaplan - Waldermarsudde (47E) med 7528. Däremot fick jag rapport om att 7504 var med i paraden. Dessutom siktades 4760. Min snälla sambo rapporterade att SL:s bidrag var ett av de bästa. Fattas bara annat med 13,7 meter pimpad biogasboggibuss. Hon sa dock något om snygga T-shirtar också, så nästa år kanske vi går med i tåget.

Bildtext: 7504 på Kungsgatan


Bildtext: 4760 på väg mot Tanto

Kommentarer
Postat av: En kollega på söderhallen

Jag missade också att se på Prideparaden. Jobbade natt så jag låg och sov när den gick av stapeln. Det var synd. Fantastiskt snygg pimpning av bussen.

2009-08-02 @ 16:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Locations of visitors to this page
Trackback
RSS 2.0
Google
Om Bussförarbloggen: Bussförarbloggen är en privat blogg som skrivs på fritiden.

Syftet är att dokumentera vardagen som busschaufför samt reflektera över yrkeskunnandet och teknikanvändningen, för att bli en bättre chaufför...

Vissa inlägg skrivs på raster och andra pauser under arbetsdagen, när bussen står stilla.

Bloggen har ingen koppling vare sig till Busslink eller SL.

Inget av innehållet produceras eller publiceras under körning.