Mobiltelefonjakt - finns det mobilbloggkameror?

Jag brukar alltid ducka för ättriga mobiltelefonförsäljare som står på köpcentrum eller stationer och spanar in sitt villebråd, eftersom jag vet att jag har en historia av att vara otroligt lättpåverkad i sådana sammanhang. De säger "Hej" och sedan sitter jag där med en alltför avancerad telefon, som inte ens är bra, med en alltför ogenomtänkt prisplan. Och mitt nöjdkundindex för det företaget blir noll... Samma sak med telefonförsäljning, alltså säljare som ringer upp. Jag säger bara - Nix-registret är bra!

Uppsökande verksamet är roligare. Då har jag initiativet. Igår tog jag mod till mig och gick in i en telefonbutik. Jag har en SonyEricsson W810 som jag köpte för några år sedan, band upp mig på 18 månader och betalade i slutändan rätt mycket för den. Den är bra - det enda som jag inte varit nöjd med på senare tid är kameran. Jag berättade detta för försäljaren på Telenor-butiken i Handen och han visade en av SonyEricssons nya telefoner - C702. Jag behöver inte walkman-funktionen, eftersom jag hellre lyssnar på musik i min iPod.

C702 visade sig vara en snygg lur - med större skärm än W810. 3.1 megapixel-kamera. Det är en helt ny telefon och var ganska snygg. Den kändes dock inte helt rätt. Så jag avvaktade.

Gick in till Phonehouse och pratade med en säljare där. Han rekommenderade K810, vilken kändes lite gammal i sammanhanget. Han visade en blå variant, som var mycket snygg. Det kändes inte helt hundra ändå. Ska man binda upp sig med ny telefon kan det ju lika gärna vara en nyare modell. Exempelvis trodde han inte att 3G skulle vara så snabbt på den - lite konstigt. Jag avvaktade.

Gick hem. Tog fram min W810 med patina och en putsduk som jag hade i jackan. Konstaterade att den tidlösa designen fortfarande är helt okej. Putsade linsen. Och vips - som ny. Det kändes bra.

När jag funderar på det är det nog inte en ny telefon jag behöver, om jag nu behöver det, utan en kamera med möjlighet att skicka kommenterade bilder till mina bloggar. En mobilbloggkamera. Finns det sådana?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande