Årets genombrott - Lars Kristerz

Dansbandskampen är nog ett sådant där program som jag inte bör erkänna att jag tittar på under lördagskvällen. Det går på bästa sändningstid, dock inte igår. Faktum är att jag inte tittar på det på tv - utan på SVT Play. Det gör att jag kan se det när jag har tid, undansmusslad i garderoben, utan att försöka övertala någon annan att se det med mig och få "du-är-en-schlager-tönt som gillar dansbandsmusik"-blicken. Jag vet inte om jag gillar dansbandsmusik per se, men musikallätare som jag är kan jag inte låta bli att fastna för vissa arrangemang som dansbanden har - ofta är det väldigt duktiga musiker i dansband.

Nu senast i dansbandskampen var det åter Lars-Kristerz och Scotts som gick vidare. Framförallt Lars-Kristerz gjorde en otroligt kul och levnadsglad version sin "klassiker" - låtar som är välkända och varit på Svensktoppen. De fick tolka Christer Sjögrens "I love Europe". Det var show och fläkt, och spännande med dragspel istället för körtjejer och trumpet. Det känns fräscht, lekfullt och rätt.

Nu hittar jag inte låten på Youtube - men här kommer "Papaya Coconut":


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande