Bidragen deltävling 1

Som traditionen bjuder går jag härigenom alla kvällens bidrag och försöker mig på en kvalificerad gissning om vilka bidrag som går vidare. Upplägget på tävlingen är lite annorlunda, med dueller osv, så det är inte solklart enkelt att förutse...


Bidrag nr 1: Emilia - You're My World
Ganska trevlig låt. Tror dock inte att den går vidare, magkänsla...

Tippad placering - 8


Bidrag nr 2: Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus
Shirley-power-ballad. Melodiös, detta kan bli farligt.

Finalchans.


Bidrag nr 3: Alcazar - Stay The Night

Jamen, javisst... Denna låt sitter som en smäck. Uptempo. Roligt.

Finalchans...


Bidrag nr 4: Nina Söderquist - Tick Tock
För svår för final - tror inte på denna... Det är dock rock och ska därför inte underskattas i mellanmjölkslandet...

Andrachansen-chans...


Bidrag nr 5: Jonathan Fagerlund - Welcome To My Life
Inget som fastnar för mig i varje fall. Upptempo.

Tippad placering: 6


Bidrag nr 6: Marie Serneholt - Disconnect Me
Nja. Kanske inte min kopp av te... Melodin saknar något.

Tippad placering: 8


Bidrag nr 7: Caroline af Ugglas - Snälla snälla
Detta var lite intressant. Minns inte hennes förra låt. Denna är lite mer unik och överraskande bra. Det hade varit en skräll om den gick till final, men jag gör en halvgardering:

Andrachansen-chans
Tippad placering: 6


Bidrag nr 8: Scotts - Jag Tror På Oss
Svensk schlager, som Bengtzing nobbat. Svensk schlager, men inte när den är som bäst...

Känns som ett bidrag från schlager-fabriken i Skara. Som enda schlager i startfältet tror jag att den kan gå hem, även om jag inte kommer längta efter singeln... Nja - om jag följer hjärtat går den inte till final. Jag skulle vilja ha den på en hedrande sjunde plats. Så får det bli:

Tippad placering: 7







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande