Snart Melodifestivalen - igen, igen och igen

Varje år samma sak. När Melodifestivalfinalen varit säger jag "aldrig mer". Om de inte gör om tävlingen kommer jag aldrig mer att titta. Efter att ha vadat i delfinaler, tippat vem som går vidare från andra chansen och frossat i spekulationer om vem som tar hem finalen är jag genuint trött. Om melodifestivalutbrändhet hade funnits skulle nog jag fått den diagnosen. Mitt råd brukar vara - dra ner på antalet tävlingar. Låt juryn välja låtar i delfinalerna och ha delat ansvar med TV-publiken i finalen.

Ingen lyssnar på detta.

Den sjunde februari börjar det. Och jag kommer att titta på Melodifestivalen 2009 - igen, igen och igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande