Digital spegling?

Varmt välkomna ska ni vara till denna nya blogg - som jag efter många om och men valde att kalla "Digital spegling"...

Anledningen till att jag valt att kalla den digital spegling är att jag i mitt yrvakna bloggintresse har upptäckt vissa svårigheter att få min andra blogg - Digital minnesframkallning - sökbar på nätet. Anledningen till att Googles sökspindlar inte hittar den är för att  Apples iWeb i all sin okritiserbara prakt inte lägger in meta-taggar. Orsaken till detta är för mig en gåta - det är som att bygga världens bästa bil, sedan låsa in den tillsammans med den bästa motorjournalisten i ett mörkt rum, kasta bort nyckeln och tala tyst om det för all framtid... Fast det går kanske att meta-tagga ändå med iWeb - någon som har lyckats?

Därför speglar denna blogg innehållet på den andra - det blir en spegling av de minnen som framkallats... Låter det komplicerat? Tiden får utvisa hur det fungerar.

image1

Bildtext: Besök gärna min hemsida: http://web.mac.com/marten_pettersson - där ni även finner bloggen Digital minnesframkallning...


På den här bloggen kommer ni att hitta:

- Tips, reflektioner och råd gällande videoredigering
- Länkar till videofilmer som jag producerar inom ramen för mitt hobbyprojekt m@rten pettersson digital productions
- Bilder på pudlar
- Allmäna reflektioner kring digital spegling
- MMS inlägg - mobil bloggning...

m@rten pettersson digital productions (MPD) är namnet under vilka mina filmer görs. Det är inget bolag i traditionell mening, det står inte trademark efter vår fina logotyp. Snarare wb - wannabe. För vem vill inte göra bra filmer och ha snygga logotyper som slingrar sig runt höga berg eller blåa jordklot? Vem vill inte använda sig av en massa specialeffekter i hemmavideorna eller ha en THX-robot som får publiken att lyssna. Nu är det ju youtube-tider, när internetanvändarna själva fyller framtidens eter med innehåll, så på denna hemsida kommer filmer att visas. En hel del släpps på DVD - kvaliteten är än så länge bättre där - men efterhand som bandbredden blir bredare och bredare finns där plats även för smala filmer som handlar om allt eller kanske ingenting alls. MPD är i grunden ett lärprojekt - lär dig genom att göra flerkameraproduktioner, hund- och skidfilmer. Lär dig genom att göra succér. Lär dig genom dina misstag.



Än en gång varmt välkomna. Äntligen är det dags för spännande digital spegling av digitala minnen i en analog värld.


/Mårten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande