Omdöme om veckans startfält

Min vana trogen skriver jag mina spontana kommentarer om melodifestivalbidragen här...

Niklas Strömstedt - För många ord om kärlek
Svårtippat. Gitarrbaserad låt från någon som kanske skrivit för många ord om kärlek.

Calaisa - If I could
Bättre. Lågmäld låt som jag inte förstår varför det sägs att det är country. Lite country vibbar, men knappast country utan mer modern pop-sing-song-writer. Jag gillar det. Tror det kan gå hem också...

Daniel Mitsogiannis - Pame
Kvällens åttonde bidrag? Pame låter som en kopia av Cara Mia säger de som förstår sig på. Vet inte om det stämmer, den låter som Pame - varken mer eller mindre... Eller är det för elakt sagt?

Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va
Med en sådan titel undrar jag "Hur svårt kan det va". Denna tänder inte till, greppar inte fast, på samma sätt som tidigare schlagdängor såsom Alla flickor och Jag ljuger så bra. I varje fall inte de 60 sekunder jag fick lyssna på via nätet. Samtidigt, det är svårt att inte se den som en växare och en nynnare... Inte så svårt...


Nordman - I lågornas sken
Denna låt är vare sig bra eller exceptionell på något sätt, snarare en blek kopia av tidiga Nordman-låtar som faktiskt kan kännas ganska tidlösa. Mitt omdöme: nej för låten.

Sibel - That is where I'll go
"Jag har inte mycket att erbjuda", sammanfattar denna låt ganska bra. En ballad, men frågan är om den är jättebra. Svårt att avgöra på 60 sekunder... Men, nej denna hade jag inte satsat mina sista korvören på...

Fronda - Ingen mår så bra som jag
Veckans skrällvarning... Folkligt. Nytt fräscht. Men, nej jag vill inte att denna går vidare. Men vem vet, inte du, inte jag...

Charlotte Perrelli - Hero
Puh, några sa att detta var en självskriven finalist. Jag är inte så säker. Gamla meriter räknas inte... Och detta är inte speciellt utstickande eller superbra. Om det inte kommer en tonartshöjning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande