Grillad - sker nog bäst i glada vänners lag

Jag tittar på Grillad via SVT Play. Två avsnitt har jag sett. Har läst recensionerna och skandalerna - blivit intresserad.

Min dom: Tycker det blir för tunt. Vissa är väldigt duktiga, som Claudia Galli, men det känns som att det blir alltför krystat.

Jag brukar ha tålamod med folk som kommer av sig och stakar sig, har gjort det själv och vet hur det känns, men programmet med Anna Book kändes hoppigt, segt och inte speciellt roligt. Som när programledaren introducerade Rickard Herrey och sa fel två gånger, hela poängen försvann.

Komikerna - som inte är speciellt namnkunniga om de nu borde vara det - ska komma med skämt om huvudpersonen, som de knappast känner - annat än mediebilden. Det blir ytligt. Artiga skratt från personen som blir grillad och från publiken. Det ska ju vara roligt det här - tindra med ögonen, le och var glada! Ni är på TV!

 Nej - grillning sker nog bäst i glada vänners lag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Digital spegling

Minnesframkallning, innovation & lärande